Re: Schłodzenie wnetrza obudowy a temperatura dysku

Autor: Tomek Banach <tbanan_bez__at_poczta.onet.pl>
Data: Wed 02 Aug 2006 - 20:27:02 MET DST

Dziękuje wszyskim za uwagi przemyslalem je i wykombinowalem rozwiazanie
posrednie.

Z jednej strony najwygodniej bylo mi zamontowac wentylator z tylu w
obudowie w tym miejscu mam gotowe otwory pod wentylator, z drugiej
strony to co pisaliście że najlepiej aby entylator byl blisko dysku aby
wywolac wyrazny ruch powietrza przy goracym elemencie.

Sadze ze udalo mi sie polaczyc obie te rzeczy. Doszedlem do wniosku ze
czesc obszaru w obudowie nie wymaga wogole ruchu powietrza. Na czerwono
na zdjeciu http://img385.imageshack.us/img385/9387/pogg6.jpg

W zwiazku z tym zdjalem panel przedni i z przodu i dolu zakleilem tasma
klejaca wszyskie otwory tak jak zaznacyzlem niebieska linia na zdjeciu.
PLus uszczelnilem kilka szpar z tylu. Wentylator dalem tam gdzie
proponowalem na poczatku. Dzieki temu powietrze do obudowy moze dostac
sie tylko przez okolice cd romu i dysku. Plus ew kilka malych szpar ale
nie mam serca do silikonowania calej obudowy ;)

W tej chwili przy zdjetych przednch zaslepkach w okolicy dysku twardego
czuc wyrazny ruch powietrza i narazie temperatura mierzona palcem jest w
pelni zadowalajaca :) Zaczalem sie zastanawiac czy kluczowe nie bylo
zaklejenie tasma niepotrzebnych otworow a zakup wentylatorka w takiej
sytuacji nie byl juz niepotrzebnym dodatkiem coz pozyjemy zobaczymy.
Narazie pochodzi to w ten sposb a potem bede spowalnial/wylaczal nowy
wentylator.

Z wad nie wiem czy to co zrobilem nie podniesie temperatury na karcie
graficznej riva 128 ktora ma mikroskopijny radiator i juz wczesniej sie
mocno grzala. Ale wczesniej ruch powietrza w okolicy byl praktycznie
zerowy wiec sadze ze gorzej byc nie moze :)

Generalnie wniosek na dzis zatykajcie niepotrzebne otwory w obudowie :)

--
Pozdrawiam Tomek