Underclocking?

Autor: Brovar <bbrowarski_at_poczta.gazeta.pl>
Data: Tue 01 Aug 2006 - 14:52:08 MET DST

Witajcie,

ten post jest NTG, ale tylko trochę :P

Mianowicie, szukam wyjaśnienia, dlaczego mój Barton 2500+ nie chce dać się
na Epoxie 8RDA3I ustawić na FSB 100MHz spod 8RDAvcore? Jeśli ustawię w
BIOS-ie to nie ma problemu, startuje jako 1100MHz, ale próba ustawienia
jakiejkolwiek wartości poniżej 166MHz spod 8RDAvcore kończy się wyłączeniem
lub restartem kompa. SpeedFan to samo.

Ze zmienianiem napięcia za pomocą 8RDAvcore nie ma problemu.

Chciałbym mieć możliwość ustawienia FSB 200MHz przy napięciu 2.0V (takie
jest stabilne teraz) do normalnej pracy, i FSB 100MHz przy napięciu 1,5V
(też jest stabilne, jeśli ustawione w BIOS-ie) na noc, kiedy komputer
praktycznie się nudzi, żeby sobie ostygł ;-)

Niestety, jak napisałem już, ustawienie spod Windowsa magistrali mniejszej
niż 166MHz powoduje reset.

Może jakiś inny soft pod Windows do tego? Czy co mogę zrobić?