Re: FSB a procesor.....

Autor: Brovar <bbrowarski_at_poczta.gazeta.pl>
Data: Tue 01 Aug 2006 - 10:56:02 MET DST

Użytkownik "k_js" <krzychu_j4@wp.pl> napisał w wiadomości
news:ean1ek$rqa$1@nemesis.news.tpi.pl...
> witam
> Mam procesor Mobile Athlon 3000 na magistrali 266mhz i plyte ASRock K7S8X
> ktora ma FSB 333mhz i pamiec no-name 512mb 400mhz i w programie everest
> jest napisane ze rzeczywista czestotliwosc taktowania 133mhz(ddr) a
> efektywna 267mhz(to sie tyczy magistrali FSB).
> Wlasciwosci magistrali pamieci:
> rzeczywista czestotliwosc taktowania 167mhz(ddr) i efektywna 333mhz.
> I pytanie jest takie czy to jest dobrze ustawione czy tu cos jest skopane
> bo teoretycznie z tego wynika ze procek i pamiec nie pracuja z taka
> czestotliwoscia jaka powinny?
> [...]

Nie wiem dlaczego, ale mam wrażenie, że koledzy z odpowiedzi powyżej chyba
nie przeczytali pytania dość dokładnie. Wg mnie autorowi posta nie chodziło
o różnice pomiędzy częstotliwością ddr i efektywną (jak zwał tak zwał),
tylko o to, że FSB jest 133 (267) MHz, a pamięci 167 (333) MHz, a więc
ustawienie jest asynchroniczne, i to wzbudziło jego wątpliwości.

Jeśli moja interpretacja jest słuszna, to ustawienia nie są poprawne - na
Athlonach najlepszą wydajność uzyskuje się ustawiając FSB i pamięci w trybie
synchronicznym - albo ustaw częstotliwość pamięci na 133 MHz (266 MHz ddr),
albo podkręć FSB na 166 MHz (333 MHz ddr).

Jeśli nie o to chodziło, to przepraszam:P

--
Pozdrawiam
Brovar