Re: Nagrywara DVD do 200PLN

Autor: Atlantis <marekw1986NOSPAM_at_wp.pl>
Data: Tue 01 Aug 2006 - 08:26:59 MET DST

to0l napisał(a):

> Wiec co wybrac ? NEC 4571A ? Pioneer DVR-111 ? BenQ 1650 ? BenQ 1655 ? BenQ 1560
> ? a moze cos innego ?

Ja na twoim miejscu zastanawiałbym się pomiędzy 4571A oraz DVR-111. Ten
pierwszy ma w standardzie dodatkowo LabelFalsh, którego zresztą możesz
uzyskać również w DVR-111 przez wgranie odpowiedniego firmwere, jednak
musisz pamiętać, że to nieautoryzowana wersja i tracisz w ten sposób
gwarancję! Pioneer oferuje naprawdę bardzo dobrą jakość zapisu, NEC pod
tym względem właściwie mu nie ustępuje, przynajmniej nie znacznie.
No i obsługują najszerszą gamę nośników, bo jak mówiłem dostępny jest
zapis i odczyt DVD-RAM (płytę nagrywasz jak dyskietkę lub pamięć flash,
możesz modyfikować zapisane na niej pliki, usuwać pojedyncze itp.,
bezpośrednio pod systemem), uważaj tylko na DVR-111D, ta wersja potrafi
jedynie czytać tego typu nośniki, ale również da się to rozwiązać przez
wgranie nieautoryzowanego biosa. ;)
Co do Pioneera to zauważono, że ma problemy ze współpracą z CD-DVD Speed
- w teście jakości dysku zwraca dziwne wyniki... Bardzo prawdopodobne
jest jednak, że to kwestia softu i problem zostanie usunięty w którejś z
kolejnych wersji.

BenQ 1650 i 1655 to praktycznie ta sama nagrywarka, z tą różnicą, że
1655 potrafi rysować na płytach LightScribe. Są to następcy modelu 1640,
którego jakość zapisu przeszła wręcz do legendy. ;) Niestety jak
wykazały testy pod tym względem mu nie dorównują, chociaż jakość zapisu
jest naprawdę dobra. Na plus fakt, że pozwalają na dosyć dokładne
testowanie nagranej płyty (poza PIE i PIF zwracają również Jitter). Nie
obsługują niestety zapisu i odczytu DVD-RAM.

Jeśli chodzi o jakość zapisu, to wszystkie z powyższych charakteryzują
się naprawdę dobrą. Zastanów się czego potrzebujesz i sam wybierz. Ja
osobiście polecałbym właśnie wybranie czegoś z powyższych, nie ufam
natomiast LG, Samsungowi oraz *współczesnym* Lite-Onom, sam mam 812S. :)

# /George Orwell - Rok 1984/