Re: gdzie się podziały partycje

Autor: Michal Kawecki <kkwinto_at_o2.px>
Data: Mon 31 Jul 2006 - 17:21:31 MET DST

Użytkownik "stamar@stamartech.pl" <stamartech@stamartech.pl> napisał w
wiadomości news:eal5b5$569$1@nemesis.news.tpi.pl...
> witam.
> mam pewien problem z dostępem do danych ;-)
> opisze całe zdarzenie:
> zakupiłem sobie nowy dysk 200giga
> podłączyłem i komp widział go 130 wiec zrobilem partition magikiem
> partycje i było 130 i 70 (tak w przybliżeniu oczywiście)
> więc zacząłem przenosić na niego dane z pozostałych 2 dysków (80) które
> miałem wcześniej
> dane się przenosiły a ja poszedłem na spacer ;-)
> co było jak wróciłem?????
> WISI......
> no i po restarcie na 200 i 80 nie ma partycji

> [...]

Tylko BIOS komputera, czy także Twój system widział te 130 GB? Bo jeśli to
drugie, to najpewniej po przekroczeniu granicy 137 GB system zaczął
nadpisywać początek dysku, no i tabela partycji tudzież początek pierwszej
partycji poszedł w maliny. Daję zero szans na odzyskanie pierwotnego układu
partycji i sporo szans na odzyskanie danych z nadpisanej partycji, gdyż nie
była ona jeszcze sfragmentowana. Na przyszłość nie olewaj sobie problemów,
które zauważasz.

Poczytaj co nieco na temat 48-bitowego adresowania dysków:
http://www.48bitlba.com . A także ten artykuł:
303013 - Jak włączyć obsługę 48-bitowego adresowania bloków logicznych dla
dysków ATAPI w systemie Windows XP
http://support.microsoft.com/default.aspx?scid=kb;pl;303013

--
M.   [MS-MVP]