bateria w HP nx8220 rozladowuje sie gdy laptop jest wylaczony

Autor: ::-:: dysmorfofob ::-:: <lookas2002_at_poczta.onet.pl>
Data: Sun 30 Jul 2006 - 23:40:17 MET DST

1) Jest sobie nowy HP nx8220. Bateria po wlozeniu zostala naladowana do
pelna (profilaktycznie ladowala sie ok. 12 h). Po wlaczeniu system (Win XP
Pro) stwierdzil , ze bateria jest naladowna w 98%. Laptop byl uzywany przez
ok. 15-20 min. po czym zostal wylaczony i.... przelezal w stanie spoczynku
ponad 3 tygodnie. Dzis zostal wlaczony i na powitanie Windows XP rzucil
komunikatem o niskim poziomie naladowania baterii (cos ok. 4%). Nie mam poki
co dostepu do tego laptopa zeby poeksperymentowac, ale tak z ciekawosci
pytam ludzi z wiekszym doswiadczeniem w temacie: czy mam spodziewac sie, ze
ta bateria bedzie sprawiala klopoty ? To chyba srednio normalne, zeby
bateria w nieuzywanym laptopie niemal sie rozladowala po 3 tyg.? A moze nie
?

Pytania dodatkowe:
-------------
2)W WinXP w "Opcjach zasilania" sa do ustawienia 2 alarmy (w schemacie
zasilania pt.przenosny/laptop). Drugi z nich "Alarm o krytycznym poziomie
energii baterii" mozna ustawic w tym HP minimalnie na 3% poziomu
naladowania. (W innym laptopie - Dellu Latitude D810 - spokojnie moge
ustawic ten poziom na 0%.Czy to jest determinowane przez
baterie/bios/cokolwiek co siedzi w laptopie? Czy zwyczajnie ta roznica kilku
procent to tylko fanaberia Win Xp?
3)Generalnie to mam jeszcze jedno pytanie - nieco lamerskie. Ow laptop HP ma
na pokladzie bluetootha i wifi.Czy jesli ustawione jest w biosie Wake On Lan
(chodzi o odpalenie komputera z sieci) to mozna go odpalic poprzez
bluetootha lub wifi czy tylko polaczenia "po kabelku" wchodza w gre? Tak sie
zastanawiam, czy ten laptop po wylaczeniu nie pobiera pradu z baterii na
jakiegos typu "nasluch".

::F::