Laptop - bateria

Autor: Jelcyn <rzjelcyn_at_op.pl>
Data: Sun 30 Jul 2006 - 20:49:20 MET DST

Witam,
Niedawno kupilem sobie laptopa: Acer TravelMate 2420. Laptop posiada 6
komorowa baterie LION. Chcialbym sie zapytac jak sie obchodzic z ta bateria.
Otoz przez wiekszosc czasu laptop jest podlaczony do zasilania (wtedy
wyciagam baterie, gdyz podobno po ilus tam cyklach ladowania bateria sie
zuzywa). I mam kilka pytan:

1) Jesli przez dluzszy okres czasu nie uzywam baterii to mam ja przechowywac
naladowana czy rozladowana?

2) Jak ladowac baterie? Slyszalem, dwie rozne opinie. Jedna jest taka, aby
nie ladowac jej dopoki calkiem sie nie rozladuje a inna taka, ze najlepiej
caly czas miec wlozona baterie niezaleznie od tego czy bede pracowal na
baterii czy na zasilaniu.

3) Jak dlugo taka bateria moze lezec w szufladzie?

--
Jelcyn
rzjelcyn@op.pl