Re: Jakie głośniki do 300-350 PLN?

Autor: Rafał <niecierpiespamu_at_gdzies.bezspamu.pl>
Data: Sat 29 Jul 2006 - 19:28:18 MET DST

Rafał wrote:

> Jak w temacie. Karta dźwiękowa Live!, z założenia:
> - ma nagłośnić pokój 20m2
> - porządny bass
> - 5.1
> - pilot
> - regulacja basu
> - mają być lepsze od Z30

Odpowiadam sobie - co zakupiłem za 390 PLN na giełdzie...

Manta 4500... 5.1
160 W RMS
http://www.manta.com.pl/produkty.php?id=1166&lang=pl

Czyli:
<cytat>
System dźwięku ?kina domowego? MM4500 Surfer to:

Pasmo przenoszenia: 20Hz ? 20kHz
P.M.P.O. ? 4500 Wat
Moc wyjściowa (rms): 160 Wat (20 x 5+60)
Tunel powietrzny pozwalający na otrzymanie poszerzonego zakresu basów
Wszystkie funkcje dostępne z pilota
Wszystkie głośniki z drewna
Ekranowanie
Standard wejścia: 6 x cinch
Możliwość podłączenia do: DVD (z dekoderem dźwięku 5.1), CD, VHS, MP3
i kart dźwiękowych PC
</cytat>

Najlepsze było, że mój Live! okazał się być 4.1 niestety... No i
trzeba by wybrać co podłączyć... (rozgałęziacz w postaci kosteckzi
nie mieścił się pomiędzy wtyczką mikrofonu a wtyczką dla przednich
głośników). No i podłączyłem przednie i tylnie, po czym zdałem sobie
sprawę, że Subwoofer nie działa z przednim. Przedni nieistotny, ale
Subwoofer - powazna sprawa... No i przełączyłem...
I to było MIŁE zaskoczenie... Bo BASSSSS jest potężny...
I nagle zdałem sobei sprawę, że basssik na Z30 był cieniuuutki...
Plastikowe bźdźidełka to zero w porównaniu do tych kolumienek i tego
Subwoofera...

Wady:
- brak kabelków na mini jacka...
- stanowczo zbyt wiele basu pomimo ustawienia na Subwooferze na
MINIMUM
- w tej chwili nie ma wszystkich domowników, ale jak będą to wiem, że
czasy głośnej muzyki = już się skończyły...

Zalety:
- potężna moc (to się czuje dookoła)
- na Subwooferze diody czerwone migające w takt muzyki i prezentujące
w razie potrzeby aktualne wartości (w postaci ilości i poziomu
kresek) podkreślenia basów, trebli i głośności, plus do tego
niebieskie, stylowe podkreślenie diodką...
- wyrazisty dźwięk

Niestety w tej chwili słucham tylko 120 Watt (2 przednie, centralny i
Sub), więc o jakości surrounda wiele napisać nie mogę, ale widząc...
słuchając już teraz tego co mam, mogę napisać, że jestem
zadowolony :)

Pozdrawiam
Rafał
P.S. O ile przy stareńkim Z30 uciekałem się do programowego
wzmocnienia basów, o tyle obecnie je mocno zmniejszam...