Re: Czytanie uszkodzonych plytek

Autor: Jarosław Rafa <raj_at_ap.krakow.pl>
Data: Fri 28 Jul 2006 - 13:33:46 MET DST

Konohi napisał(a):
> To jeszcze nic nie znaczy. Niedawno mialem podobny problem z plytka wypalona
> ponad 6 lat temu. "Na oko" byla w idealnym stanie, nie bylo najmniejszej
> ryski czy plamki a nie dalo sie z niej odzyskac polowy plikow. Pomogl plyn
> do czyszczenia szkla (Ambersil Glass Cleaner) i delikatne chusteczki do
> czyszczenia (Kimberly-Clark Kimwipes Lite 200). "Uszkodzona" plytka cudownie
> sie "naprawila" :) Moze warto sprobowac ?

Niestety, u mnie nie pomogly ani zadne plyny do czyszczenia, ani proby
czytania plytki w roznych napedach, ani zadne programy... Plytki sa do
wyrzucenia. Moze profesjonalna firma odzyskujaca dane cos by tu pomogla,
bo pewnie w jakichs specjalistycznych urzadzeniach, wyposazonych w
rozniaste mechanizmy pozycjonowania i ogniskowania lasera, a moze laser
o innej dlugosci fali, daloby sie takie plytki odczytac, ale zawartosc
plytek nie jest warta sumy, ktora taka operacja by mnie zapewne
kosztowala...

--
Pozdrowienia,
    Jaroslaw Rafa