Re: Platforma AM2 - a gdzie te 35 watowe Semprony?

Autor: Krzysztof Rynkowski <ryniobydNOSPAM_at_o2.pl>
Data: Thu 27 Jul 2006 - 22:38:45 MET DST

news:eaafvj$sm2$4@polsl.pl...

> Jesteś pewien? Ja bardzo wątpię, czy faktycznie każdy egzem-
> plarz procesora wytrzyma obniżanie napięcia bez utraty sta-
> bilności. Szczególnie, że zawieszenia spowodowane tym mogą
> występować np. raz na kilka dni pracy.

Nie mam co prawda Semprona, lecz Athlona64 3400+
ale myślę, że nie ma to znaczenia. Procesory AMD
na S754,S939 i AM2 są przygotowane do pracy
z obniżonym napęciem i mnożnikiem - Cool'n'Quiet
http://tinyurl.com/2ant4
Np. mój automatycznie je zmniejsza do 1,1V jeżeli
nie ma zapotrzebowania na moc, a standardowo
przewidziany jest do pracy w zakresie 1,10-1,45V
oraz mnożnik od 4, do 11x200MHz. Warunkiem jest
zainstalowanie sterownika: "Athlon64 Processor Driver"
oraz wybranie w Opcjach zasilania, Minimalnego
zarządzania energią - bez zaglądania do BIOS,
(chociaż BIOS musi to wspierać)
przynajmniej na Gigabyte K8NSC-939.
Nie wiem jak jest na innych. W tej chwili CPU
pracuje przy napięciu 1,1V oraz mnożnik 5x200MHz.
Temp. 36-37 stopni, obroty went. ~1200 RPM
Po włączeniu np. Super_PI, natychmiast zwiększa
się napięcie do 1,4V oraz 11x200MHz.
Temp. do 45 stopni, obroty ~1600 RPM.
Dodam, że procesor jest bez żadnej pasty.