Re: Dyskietka Startowa :-)

Autor: Wiktor S. <wswiktorSP_at_Mpoczta.fm>
Data: Thu 27 Jul 2006 - 15:38:44 MET DST

> Sprawdziłem ostatni link (wszystkich mi się nie chce)
> i działa. Po ściągnięciu pliku trzeba włożyć do napędu
> sformatowaną dyskietkę i uruchomić boot95a.exe. Zostanie
> utworzona dyskietka, z której komputer startuje, ale coś
> jest nie tak, bo nie widzi HDD. Najłatwiej jest zrobić
> dyskietkę startową z Windows'a 98:
>
> Mój komputer/Panel sterowania/Dodaj/Usuń Programy/Dysk Startowy.

Dyskietka startowa z Win95/98/Me *NIE* zadziała na tak starym komputerze.
Wymagają procesora 386.

Zrób dyskietkę DOS-a 5 albo 6... FreeDOS może.

O jakieś tam "dwa bajty" się nie przejmuj, to cię nie dotyczy.

Nie wyraziłeś się jasno... czy dyskietka (załóżmy, że dysk twardy jest
odłączony) w ogóle startuje?

Czy stacja dyskietek daje się podłączyć do współczesnego komputera? Jeśli
tak, to spróbuj na tej stacji zrobić dyskietkę startową.

Możliwe, że to stacja 720 kB. Wtedy musisz spreparować sobie taką dyskietkę
(zaklej dziurę w rogu, tę zawsze otwartą, nie tę od zabezpieczenia przed
zapisem). Sformatuj taką dyskietkę (koniecznie w tej stacji...) i wtedy zrób
startową. Może to pomoże...

--
Azarien