Problem z USB

Autor: Wojtek Buczyński <wojtekb_at_home.pl>
Data: Mon 24 Jul 2006 - 10:25:18 MET DST

Witam

Ostatnio napotkałem powązny problem z portami USB w moim komputerze.
Myślałem, że to problem systemowy ale okazało się, że raczej jednak nie.

Posiadam procesor Athlon 1,4 i płytę główną ABIT KT7A9 oraz system
operacyjny Windows XP Home SP2 PL. Problem pojawił się, gdy włożyłem do
portu USB popsuty odtwarzacz mp3 (problem z pamięcią flash). Chciałem
sprawdzić czy komputer przeczyta dane zawarte w pamięci odwarzacza. Windows
wykrył podłączone urządzenie jako Nieznane i jako takie je zainstalował. Po
tej operacji system przestał widzieć cokolwiek co podłączam do portu USB
(aparat, flashdisk, neostrada) mimo tego, że te urządzenia były wcześniej
zainstalowane. Pomyślawszy, że coś pogmatwało się w systemie przeprowadziłem
moją ulubioną czynność czyli "format c:" i zainstalowałem Windows XP Home
SP2 PL od nowa sądząc, że to załatwi sprawę. Wielkie zdumienie mnie ogarnęło
bo okazało się, że na świeżym systemie komputer również nie reaguje na
urządzenia USB. Powinien je wykrywać i instalować sterowniki a tego nie
robi. Pomyślałem sobie, że może coś popsuło się w BIOSie więc zupgradeowałem
go (chociaż upgrade był do wersji z 2002 roku) i to również nic nie dało.
Od razu uprzedzam Wasze pytania i odpowiadam: w BIOSie mam włączoną obsługę
USB (Enabled) i w menedżerze urządzeń również widnieje USB. W momencie kiedy
wtykam pendrive do portu USB zaświeca się na krótko jego dioda i zaraz
gaśnie, a jeśli włożę pendrive bardzo powoli to dioda świeci się cały czas
więc wnioskuję, że zasilanie przez port przechodzi.

Proszę o jakieś porady. Z czym ten problem może się wiązać? Czy istnieje
jakiś łatwy sposób na naprawę sytuacji? Czy po prostu muszę spakować
komputer i do serwisu go zabrać?
Z góry dziękuję za odpowiedź.

Pozdrawiam,
Wojtek B.