laptop hp - problem z nową pamięcią

Autor: allerune <pisz_at_na.gg>
Data: Thu 20 Jul 2006 - 23:01:49 MET DST

Witam

Właśnie uzbroiłem mojego hp nx6110 (Celeron Mobile 1.4) w dodatkowe
512MB RAM. W komputerze miałem standardowo 256, dokupiłem 512 PC 2700
(333) Kingmax (kingstonów nie mieli akurat na stanie). Pamięć jest
ładnie wykrywana przez Bios, przechodzi też biosowy "memory test".
Komputer działa dobrze, ale miałem problem z przeinstalowaniem Windowsa
z płytki dostarczonej przez HPeka, brakowało jakichś plików, tzn.
instalator nie mógł ich dograć nawet po przegraniu instalki na dysk
twardy (bez żandych błędów). Po paru próbach wyciągnąłem pamięć i o
dziwo Windows zainstalował się bez problemu. Potem włożyłem pamięć i
pracowało się normalnie, ale niestety do czasu. Pokazał się niebieski
ekran z jakimiś krzakami, co nigdy wcześniej się nie zdarzało. Po paru
godzinach pracy znowu...

Pytanie teraz takie. Czy problem leży w niekompatybilności kostki
pamięci, czy jest ona po prostu zepsuta? Jak to sprawdzić? Czy pamięć
innej firmy będzie działała poprawnie?

--
pozdrawiam
allerune