Re: konsultacja dot zestawu PC

Autor: mpx <mpx_at_nosphoga.pl>
Data: Thu 20 Jul 2006 - 22:56:21 MET DST

Piotr "Archie" Połoczański wrote:
> Witajcie,
>
> Niestety z dzisiejszymi komputerami jestem dosc mocno do tylu. Poprosilem
> znajoma firme o zaproponowanie mi dosc mocnego zestawu tak i do pracy
> [masowa obrobka zdjec, design :]] jak i do grania :]

Poczekaj chwileczkę na nową generację procesorów Intela - Core 2 Duo.
Akurat w tych zastosowaniach będą dużo lepsze, bo mają 128 bitową
jednostkę SSE, a starsze generacje (P4/PD i Athlon 64) tylko 64 bitowe.

Są już w cennikach, o datę dostępności zapytaj w sklepach:
http://sklep.komputronik.pl/katalog.php?kat=4819

Z dalszej konfiguracji:
- Dysk Seagate 7200.10 to świetny wybór
- Pamięci kupuj co najmniej 667MHz. Dodatkowo u Kingstona można kupić
pamięć ECC niebuforowaną w podobnej cenie co pamięć bez ECC - jeżeli
płyta obsługuje to warto wziąźć.
- płyta do nowego CPU i tak musi być inna (chipset i965)
- sprawdź czy nie da się zrobić RAIDu z kontrolera SATA na płycie przy
użyciu przejściówek, takich jak np.:
http://www.allegro.pl/item116334333_przejsciowka_ide_na_sata_2_do_kazdej_plyty_.html
Jeżeli się uda to transfer nie będzie przechodził przez wąskie gardło w
postaci PCI.
- zastanów się czy jest ci potrzebna teraz tak szybka karta graficzna.
Wydaje się że karty rozwijają się tak szybko, że może się bardziej
opłacić zaoszczędzić trochę teraz i wymienić na nową w niedalekiej
przyszłości?
- może przy tak dużej liczbie dysków przydałaby się większa obudowa, np.:
http://www.allegro.pl/item114450023_ozir_poleca_chieftec_medium_lbx_01bbb_kurier_grati.html