nie mogę wejść do biosu

Autor: d4rqu <d4rqu_at_op.pl>
Data: Thu 20 Jul 2006 - 22:24:38 MET DST

Witam,

Od jakiegoś tygodnia dysk zaczął pracować bardzo dziwnie. Często
nie chciał czytać niektórych plików - co powodowało zawieszenia
komputera. Puściłem skanowanie systemu i defragmentacje i jakoś
działał, aż do dzisiaj. Przy starcie systemu dysk wydaje z siebie
jakieś dzwięki i po kilkunastu sekundach zawiesza komputer. Na
ekranie jest wyświetlany komunikat "Identifying IDE drives."

Podejrzewam, że dysk się uszkodził. W biosie miałem ustawienia,
żeby najpierw czytał hdd, więc chciałem je przestawić, żeby
odpalić linuxa z cd. Okazuję się, że nie mogę nawet wejść do
biosu. Po wciśnięciu klawisza del, komputer dawniej normalnie
wchodził do biosu. Teraz pojawiają się jakieś napisy i niby
powinien teraz się bios ładować, ale się nie ładuje.

Ktoś doradzi co mam zrobic? Nie chciałbym go zanosić do serwisu, bo
pewnie mi dysk wymienią, a ja na tamtym miałem bardzo ważne dane i
nie chciałbym je stracić. Wydaję mi się, że dysk jest tylko
trochę uszkodzny i dane będzie z niego się dało odzyskać.

Bardzo proszę o pomoc. Płyta głowna ECS, bios AMI i drugi bios do
dysku sata - uli raid bios (do niego też nie mogę wejść kombinacją
ctrl+a).