Re: namagnesowany monitor

Autor: Jozef <jozef000_NO_SPAM__at_poczta.onet.pl>
Data: Wed 19 Jul 2006 - 09:25:11 MET DST

> Mam dosc (a nawet bardzo) stary monitor (analog). Nie posiada on
> automatycznego rozmagnesowania. Traf chcial, ze to sie wlsanie stalo
> (zmiana kolorow w prawym dolnym rogu, prawdopodobnie w wyniku
> namagnesowania). W zwiazku z tym mam pytanie, jak rozmagnesowac
> kineskop?

Ludzie, czy was pogięło?
Każdy telewizor czy monitor ma układ rozmagnesowujący - chyba że
został uszkodzony.
Układ ten między innymi niweluje wpływ magnetyzmu ziemskiego na maskę
kineskopu.
W starszych monitorach po kilkakrotnym włączeniu - wyłączeniu monitora
(z odłaczeniem zasilania) w odstępie kilku minut układ może zostać
uszkodzony.
Uruchamia się samoczynnie po włączeniu zimnego monitora, telewizora od
zera (nie z trybu standby).
Miały to nawet telewizory czarno-białe.
Chyba że czegoś nie wiem.

--