Re: namagnesowany monitor

Autor: <aqqu_at_qwerty.com>
Data: Tue 18 Jul 2006 - 22:21:48 MET DST

Użytkownik "qweer" <qweeer@gazeta.pl> napisał w wiadomości
news:e9j65e$i4c$1@inews.gazeta.pl...
> Mam dosc (a nawet bardzo) stary monitor (analog). Nie posiada on
> automatycznego rozmagnesowania. Traf chcial, ze to sie wlsanie stalo
> (zmiana kolorow w prawym dolnym rogu, prawdopodobnie w wyniku
> namagnesowania). W zwiazku z tym mam pytanie, jak rozmagnesowac kineskop?

A teraz rada duużo bardziej skuteczna :

- 3ba mieć transformatorową lutownicę (pistoletową)
- zrobić do niej jak najkrótszy grot
- zapiać pod 230V
- zblizyć do plamy na ekranie właczonego monitora (ma być obraz) i właczyć
lutownice
- tuż przed plamą wykonywać okręgi stopniowo oddalając lutownicę (cały czas
właczoną - dopiero jak już będziesz widział że pole magnetyczne z lutownicy
nie szarpie Ci obrazu na ekranie - wyłącz lutownicę ! )

Powinno pomóc.
Nie zastąpi to typowej pentli indukcyjnej stosowanej w serwisach rtv ale w
warunkach domowych naprawde nie powinno zaszkodzic ;-)

Pzdrw
PS