Re: namagnesowany monitor

Autor: Michal Bien <mbien_at_uw.edu.pl>
Data: Tue 18 Jul 2006 - 20:31:43 MET DST

qweer <qweeer@gazeta.pl> wrote:

> Mam dosc (a nawet bardzo) stary monitor (analog).

            To moze czas go zmienic? Oczy ma sie tylko jedne.

> Nie posiada on automatycznego rozmagnesowania. Traf chcial, ze to sie
> wlsanie stalo (zmiana kolorow w prawym dolnym rogu, prawdopodobnie w
> wyniku> namagnesowania). W zwiazku z tym mam pytanie, jak rozmagnesowac
> kineskop?

            Cos takiego zdarzylo mi sie ze ~2 lata z TV: przebarwienie w rogu.
Myslalem ze trzeba go bedzie spisac na straty (TV degaussa nie ma a w
przypadku sprzetu Sony po gwarancji to lepiej kupic nowy niz naprawiac -
tyle to kosztuje). Rozwiazanie okazalo sie o tyle proste co oczywiste:
wystarczylo odlaczenie od radu na ~24h (nie stabndby!). Minelo jak reka
odjal i dziala do dzis jak zloto. Wczesniej TV byl przez ponad pol roku bez
przerwy caly czas wlaczony badz na standby i stad problem.

--
Pozdrawiam, Michal Bien
mailto:mbien@mail.uw.edu.pl