Problem z HDD

Autor: Khan <qwerty-21_at_o2.pl>
Data: Tue 18 Jul 2006 - 17:04:21 MET DST

Witam

Mam następujący problem: dioda dysku miga mniej więcej raz na sekundę,
niezależnie od sytuacji. Nawet gdy brak jakichkolwiek działających
aplikacji (rzecz jasna poza usługami i procesami etc.). Komputer jest nowy.
Przez pierwsze 4 dni, gdy było na nim zainstalowane minimum oprogramowania
problem nie występował. Sprawdziłem Adawarem i nic nie znalazł. Mam Win XP
SP2. Indeksowanie plików jest wyłączone. Cykliczna aktywność dysku powoduje
obniżenie wydajności w aplikacjach działających w czasie rzeczywistym, tj.
w grach. :) Wszystko chodziło super płynnie, a teraz raz na kilka sekund
animacja się zacina - wtedy gdy miga dioda dysku. Dioda miga od samego
startu systemu. Pomocy!

1. Co może być przyczyną periodycznej aktywności dysku? (Raz na 1 lub 2
sekundy przez ułamek sekundy.) Podejżewam jakiś ukryty proces. Czy może to
być menedżer pamięci Windows? Mam 1 giga ramu.
2. Jaki program jest w stanie pomóc w namierzeniu tego przeklętego procesu?
Potrzebne mi coś w rodzaju dyskowego firewalla, który wyskoczy z
ostrzeżeniem gdy jakikolwiek program spróbuje uzyskać dostęp do dysku. W
ten sposób mógłbym namierzyć winowajcę.

Ten sam problem miałem na poprzednim komputerze. To sugeruję że przyczyna
leży po stronie zainstalowanego oprogramowania, które się nie zmieniło, w
przeciwieństwie do sprzętu.