Re: USB 2.0 vs. panel z przodu obudowy

Autor: BartekK <sibi_at_drut.org>
Data: Tue 18 Jul 2006 - 00:29:27 MET DST

KZ napisał(a):
> Mam takie pytanie - czy mając dodatkowe porty USB 2.0 na płycie i kupując
> taki http://www.allegro.pl/item115109607.html wynalazek, będę w tychże
> portach miał USB 2.0 ? Czy potrzebny jest jakiś specjalistyczny drut do
> tego, bo to wygląda na zwykły kawałek kabla...
To troszke szajs jest, powinien byc przewod ekranowany, gdzie data+ i
data- sa skrecone ze soba, aczkolwiek w wiekszosci obudow oraz tanich
kabli usb tak nie jest. Z doswiadczenia wiem, ze czesto przy takich
kablach bywaja problemy z urzadzeniami usb2.0 (zwlaszcza latajacych
luzem w obudowie kompa, zaleznie od ich ulozenia i wspolzaklucania przez
inne przewody sygnalowe). Np dyski na usb co chwila "znikaja", dane na
karte SD zle sie zapisuja albo zrywaja sie przy odczycie... np
pojedyncze fotki sie otwieraly ok, a "przenies/kopiuj" cala zawartosc
karty do komputera - i zrywalo po paru plikach z bledem "nie mozna
czytac z urzadzenia, blad IO"