Re: dyskietki 2.88 MB?

Autor: Krzysztof Rynkowski <ryniobydNOSPAM_at_o2.pl>
Data: Mon 17 Jul 2006 - 22:55:40 MET DST

news:e9fl5a$br1$1@polsl.pl...

> A masz stację 5.25"? Co będzie, jeżeli wpadnie znajomy
> z taką dyskietką? ;)
>
> Popatrz też na problem z drugiej strony: co na przykład,
> gdyby ten Twój kolega wpadł z płytką Blu-Ray? Dlaczego
> nie kupisz czytnika na wszelki wypadek? ;-) (PS. Ja na
> przykład w niektórych komputerach nie mam nawet czytnika
> DVD, tylko CD).

Witam Radku.
W obu przpadkach posłużyłeś się skrajnościami:
- 5.25" to zabytek, eksponat (unikat), nie wystepujący
  już w handlu,
- Blu-Ray to wschodząca (?), ale na pewno droga
  i jeszcze nie powszechna technologia, której
  bez wględu na dalszy rozwój nikt nie będzie stosował
  do przeniesienia np. pliku Worda ważącego 18kB.

Tymczasem FDD 3.5" kosztuje grosze, nawet
w porównaniu do PenDrive'a i zapewniam Cię,
że dyskietki są jeszcze nie zastąpione, szczególnie
dla ludzi "nieco" starszych od Ciebie lub mających
problemy lub zwyczajną niechęć do "Twojego
hobby", ale też i profesji (jak wynika z sig-u).
Znam to z autopsji - pracuję w państwowej,
budżetowej firmie, w której jest sieć (sam o to zadbałem),
nagrywaki i na 1300 osób - trzy służbowe PenDrive-y
(na więcej nie wystarczyło odpowiedniego budżetu).
Niemal każdego tygodnia widzę starsze panie i panów,
którzy "biegają" z dyskietkami pomiędzy pokojami,
bo taki mają wieloletni nawyk. Co z tego, że proszę
aby mi coś "wrzucono" do udostępnionego
folderu w sieci, jak zamiast tego zchodzą
z IVp na parter, aby mi to przynieść - bo wg nich
tak jest "prościej i szybciej" (???). Na nurtujące mnie
pytanie dlaczego? Odpowiadają najczęściej, że nie
wiedzą jak to zrobić. E-mail? - to samo.
Skończmy zatem tą dyskusję konkluzją, że mamy
innych znajomych i z odmiennymi problemami.
Świat nie jest taki prosty i jednorodny - w Twoim
środowisku są inni ludzie, natomiast w moim przeważają
tacy jak opisałem. Ani ja, ani Ty tego nie zmienimy.
Mogą tylko zmienić nas, a problem i FDD, w niektórych
środowiskach jeszcze długo pozostanie w użyciu ;-)