Re: HDD password

Autor: Michal Kawecki <kkwinto_at_o2.px>
Data: Mon 17 Jul 2006 - 18:27:19 MET DST

Użytkownik "dziobu" <kpawelXXX@XXXkr.onet.pl> napisał w wiadomości
news:e9gc68$tgn$1@news.onet.pl...
> Witam,
> Mam pytania odnośnie hasła do dysku (2.5", sata):
> (od razu napisze że nie chodzi o łamanie tego hasła ;))
>
> 1. Czy każdy dysk wspiera to hasło?

W zasadzie każdy dysk laptopowy.

> 2. I czy - w sytuacji gdy bios sam z siebie tej funkcji nie ma - da się to
> hasło ustawić no i czy komputer zapyta o nie przy starcie w takiej
> sytuacji?

Da się ustawić, np. programowo, ale komputer o nie nie spyta :-).

> Do czego zmierzam - mam laptopa który nie ma w biosie HDD Password, a
> ustawienie tegoż wydaje mi się najsensowniejsze jesli chodzi o
> bezpieczeństwo danych na dysku.

W tej sytuacji możesz jedynie użyć którejś z wielu aplikacji szyfrujących
dostęp do dysku. Na grupie pl.comp.security dość często się takie programy
omawia.

--
M.   [MS-MVP]
/odpowiadając zmień px na pl/