Dylemat wyboru p³yty g³ownej i zasilacza

Autor: Maniu <maxim_at_usuntocozamalpa.icpnet.pl>
Data: Mon 17 Jul 2006 - 14:43:17 MET DST

Witam
Przyszla pora na wymiane sprzetu i pojawilo sie kilka problemow.
Mam zamiar przejsc na AM2 (z socket A) i pierwszy dylemat pojawia sie przy
wyborze plyty.
Chce zmiescic sie tutaj w granicy powiedzmy 400zl wiec mysle glownie na 2
plytani:
- Asus M2N-E http://znak.pl/index.php?cid=327&scid=2219&prid=s2AsuM2NE
- Gigabyte GA-M55SLI-S4
http://znak.pl/index.php?cid=327&scid=2202&prid=s2GigGAM55SLIS4

Tu wlasnie pojawia sie pierwszy z problemow - mam 3 urzadzenia IDE - dysk (w
miare nowy-nie chce zmieniac, nagrywarka DVD, odtwarzacz DVD). W przypadku
pierwszej plyty, jest ona na nForce 570 Ultra i ma tylko 1xIDE (nawet gdybym
pozbyl sie odtwarzacza to i tak nie chce laczyc na 1 tasmie dysk+naped).
2 plyta jest na nForce4 SLI. Niby starszy chipset ale posiada 2xIDE, co w
moim przypadku jest chyba plusem.
Gdyby jednak padl wybor na asusa (w koncu nowszy, moze lepszy?) to znalazlem
na allegro przejsciowke (to nie reklama :) - chce aby bylo jasne o co mi
chodzi)
http://www.allegro.pl/item114974140_ide_sata_2_uniwersalna_przejsciowka_szybko.html
I tu moje pytanie do kogos co mial z czyms takim kontakt:
- jak sprawuja sie takie przejsciowki?
- nie ma problemow z podlaczeniem dysku z systemem lub nagrywarka?
- czy nie ma problemu zeby w ogole cos takiego bylo przez plyte wykrywane
- itp ;)
Ogolnie asus to nforce570ultra, gigabyte to nforce4SLI czyli nieco starszy
chipset, ale sprawdzony.
Nie wiem co po prostu lepiej wybrac. Jesli pewne by bylo ze przejsciowka
dzialalaby bez zarzutow to lepiej chyba asus, ale wlasnie tego chcialbym sie
dowiedziec. Plusow i minusow obu rozwiazan. A moze jakes inne propozycje?
Zaznaczam ze zadne SLI nie bedzie mi potrzebne, raczej tez sprzetu nie
podkrecam.
Do tego bedzie AMD Athlon 64 3500+, gf7600gt, 2x512MB

Moj drugi dylemat to wybor zasialacza. Mam 2 letniego Tracera i uwazam ze do
nowego sprzetu pora na zmiane.
Fundusze na ten cel - absolutny max do 200zl. Wypatrzylem 2 nad ktorymi sie
waham (moze 3):
- Chieftec GPS-400AA-101A (400W)
 http://znak.pl/index.php?cid=894&scid=897&prid=zasChi400+GPS400AA101A
- ToPower TOP-400P5 U12 OEM (400W)
http://znak.pl/index.php?cid=894&scid=904&prid=zasTop400+TOP400P5+U12+OE
No i wlasnie, ktory lepszy? Wiecej informacji znalezc mozna o Chieftec,
opinie dobre, ale... Slyszalem ze seria HPC byla bardzo udana, a wlasnie GPS
(a wlasnie tylko te sa praktycznie dostepne) sa slabej jakosci oraz
awaryjne. Jaka wiec wasza opinia?
Nie ukrywam ze nie chce tez aby byl zbyt glosny, grafika chlodzona bedzie
pasywnie, elementy plyty g³ownej w koncu tez.
3 dodatkowy nad ktorym rowniez jeszcze jeszce myslalem to stary:
Chieftec (ATX-410-212) 410W http://sklep.komputronik.pl/pelny.php?id=17203
Co prawda pasywne PFC, ale atrakcyjna cena w wyprzedazy. Warto tym starszym
modelem zaprzatac sobie glowe w ogole?
Rowniez w przypadku zasilacza moze inne propozycje?

Zanudzilem sporo ale mimo to prosze bardzo o pomoc ;)

--
Pozdrawiam
Maniu