Celeron D czy Sempron 754 - modernizacja kompa

Autor: kermeet <vrplus_at_poczta.onet.pl>
Data: Mon 17 Jul 2006 - 13:16:11 MET DST

Witam,

Chcę zmodernizować komputer, potrzebuję wymienić dwa elementy (i tylko
to - więcej mnie w tej chwili nie interesuje).

Chciałem kupić zestaw:
SEMPRON 3000+ BOX - 255,- zł
GIGABYTE GA-K8NS - 185,- zł (chyba, że polecicie coś innego, ma być
stabilne i wydajne, nie będę podkręcał)

Ale zastanawiam się jeszcze nad zestawem z Celeronem D, ze względu na
atrakcyjne ceny tych procków (no i może Intel tym razem? Aktualnie mam
AMD ;) )

np:
CELERON D-346 - 3.06 GHz BOX - 229,- zł
ASUS P5P800 SE - 260,- zł (chyba, że coś innego... nie orientuję się
zbytnio w płytach)

W związku z tym dwa najważniejsze pytania:
1) Czy różnica wydajności między tymi zestawami będzie widoczna
gdziekolwiek poza benchmarkami? Czy wogóle będzie jakaś różnica

2) Chyba ważniejsze - zależy mi na cichym komputerze - co się miej
grzeje? Wiem, że Semprony są raczej chłodne, a jak te Celeronki?

Zależałoby mi najbardziej na opinii osób, które miały do czynienia z
jednym i z drugim rozwiązaniem.

Wszelkie wskazówki będą mile widziane :)

Pozdrawiam serdecznie, Marcin