Re: Jak połączyć dwa komputery?

Autor: Robert Borkowski <robertborkowski_at_interia.pl>
Data: Sun 16 Jul 2006 - 17:18:57 MET DST

Dnia Sun, 16 Jul 2006 15:53:20 +0200, artur napisał(a):

> .....zeby przerzucic dane z jednego komputera do drugiego?...jaki
> kabelek potrzebuje.....pod jakie porty (wejscia) musze podpiac kabelek?
Możesz połączyć komputery kablem sieciowym, normalną skrętką z założonymi
końcówkami RJ45 (można kupić w sklepie gotowy), ale tylko, jeżeli masz w
obydwu karty sieciowe. Jeśli nie, to możesz spróbować kablem podłączanym do
portu szeregowego (kabel null modem 9F/9F), dużym mankamentem jest jednak
szybkość transmisji (do 112 kbit/s bez kombinacji). Kolejnym rozwiązaniem
jest połączenie kablem pod port równoległy (kabel 25M/25M), jednak znowu
dość wolna transmisja. Można również połączyć komputery używając kabla USB
A/A M/M, w tym przypadku możesz mieć trudności, aby komputery się
"zobaczyły" (potrzebne sterowniki).

Z ciekawostek dodam, że widziałem kiedyś soft do wysyłania danych
zakodowanych w sygnale audio, jednak aby skorzystać z tego rozwiązania
trzeba być chyba desperatem (:.

Pozdrawiam.

--
Robert Borkowski