Re: dyskietki 2.88 MB?

Autor: Atlantis <marekw1986NOSPAM_at_wp.pl>
Data: Wed 12 Jul 2006 - 21:25:11 MET DST

Nex@pl napisał(a):

> W niektórych amigach ZTCP były nawet zwykłe FDD, tyle że ze zworkami do
> ustawienia w jakim sprzęcie się znajduję dana stacja -pc, amiga, nawet
> mac :)

To chyba nie o to chodzi - te zworki ustawiały tryb pracy w przypadku
kilku napędów na jednej taśmie, żeby się nie żarły ze sobą. :) I akurat
na Amidze trzeba było taką zworkę przestawić, żeby działała. Chociaż
słyszałem, że nieraz kombinowania było więcej - zwieranie dwóch żył na
taśmie czy coś w tym stylu.
Zresztą sam napęd to najmniejszy problem, to stosunkowo proste
urządzenie i problem leżał raczej w kontrolerze. Swoją drogą "pecetową"
stację dyskietek można podpiąć też do CPC (zamiast starndardowej 3"), ZX
Spectrum (mając kontroler), Atari (dużego) itp.
Z tego co wiem do Amigi były jakieś "specjalne" FDD, ale podpięcie
takiego ze sklepu za dla PC też było możliwe, przy wykonaniu minimalnych
przeróbek.

# /George Orwell - Rok 1984/