Re: dyskietki 2.88 MB?

Autor: bolo <bolo_NOSPAM__at_irc.pl>
Data: Wed 12 Jul 2006 - 19:17:18 MET DST

Użytkownik "Atlantis" <marekw1986NOSPAM@wp.pl> napisał w wiadomości
news:e9385s$ilj$2@atlantis.news.tpi.pl...
> Kiedyś natknąłem się na allegro na aukcję takiego napędu i trochę mnie to
> zainteresowało, a od tamtego czasu nie widziałem już żadnej wzmianki o
> czymś takim... Co to było? Jeśli zrobili taki wynalazek, to czemu do
> dzisiaj w kompach montuje się 1,44? ;)
> Do tego były jakieś specjalne dyskietki czy formatowało się zwykłe do
> takiego rozmiaru. Teraz mam PenDrive i pytanie jest czysto teoretyczne,
> ale jestem ciekaw dlaczego na rynku utrzymują się przestarzałe
> rozwiązania, a nie wejdą chociażby minimalnie lepsze. :)

byly, byly
chyba 2 lata szukalem takiej, znalazlem okolo 1995roku (3 800 000 zł w
jakiejs firmie w trojmiejscie) rok-połtora roku pozniej udalo mi sie kupic w
vobisie za cos okolo 2,5 miliona zł (starych oczywiscie)
paczka dyskietek byla kilka razy drozsza niz 1,44 MB (cos mi sie kojarzy ze
za jedyna paczke ktora kupilem placilem okolo 90 tys zł
dodatkowo wtedy (czyli w czasch 486 i pierszych pentium) dopiero pojawiajace
sie kontrolery wbudowane w plyte glowna nie obslugiwaly tej pojemnosci
(musialem dokupic specjalny kontroler marki promise (tez tani nie byl :) )

--
pozdrawiam
bolo