Re: dyskietki 2.88 MB?

Autor: Vituniu <vituniu_at_poczta.fm>
Data: Wed 12 Jul 2006 - 18:47:13 MET DST

> Teraz mam PenDrive i pytanie jest czysto teoretyczne,
> ale jestem ciekaw dlaczego na rynku utrzymują się przestarzałe
> rozwiązania, a nie wejdą chociażby minimalnie lepsze. :)

A dla czego utrzymal sie IDE skoro byl SCSI?
A dla czego utrzymal sie USB 1.0 skoro byl FireWire?
A dla czego utrzymal sie Fiat 126p skoro byly... rowery?

Marketing kieruje sie wylacznie checia zysku. I tyle.

A co do flopow 2.88 - to byl patent Toshiby z konca lat 80tych.
Wymagaly specjalnych nosnikow (nie musze dodawac ze wtedy drogich).
W dodatku wymagaly kontrolerow zdolnych do przesylania okolo
1 Mbit/s.

Pozniej byla jeszcze jedna proba wprowadzenia "lepszej" stacji
dyskietek. Mowa o LS-120. Ale to juz inna historia. :)

Pozdrawiam,
Vituniu.