Wymiana talezy w dysku

Autor: Artur <qeh.WYTNIJ_at_gazeta.pl>
Data: Wed 12 Jul 2006 - 14:05:58 MET DST

Witam serdecznie

Padl mi dysk, SAMSUNG SP0411N
Dane na nim sa dla mnie niezwykle wazne

Objawy: Po wlaczeniu dysk stuka, jest widziany
w biosie, lecz bios zatrzymuje sie po wykryciu
wszystkich napedow.. Dysk nie przechodzi testu
i wszystko stoi :((

Rozumiem, ze uszkodzony jest mechanizm prowadzenia
glowicy - poprawcie jesli sie myle

Z uwagi na powage danych zdecydowalem sie
zakupic taki dysk i przelozyc taleze.
Nie zalezy mi ile dysk pozniej popracuje - tutaj
chodzi tylko zgranie danych.

Chcialem zapytac, na co mam sie nastawiac
podczas takiej wymiany?

Czy wymiana talezy w takiej sytuacji wystarczy?
Martwi mnie to czy w talezach nie ma zapisanych
jakichs informacji odnosnie ich przynaleznosci
do danej elektroniki?

Czy podejmowal sie ktos takich dzialan i z jakim skutkiem?

--
Pozdrawiam i życzę miłego dnia.
Frost