Re: Drukarka laserowa HP

Autor: Dexter <spamerze_zly_adres__at_com.pl>
Data: Wed 12 Jul 2006 - 11:15:52 MET DST

On Wed, 12 Jul 2006 07:14:32 +0200, MadMan
<madman15@nie-spamo-wac.wp.pl> wrote:

Witam

>Dobrze radzili. Drukarki a, b, c są do siebie bardzo podobne, różnicą
>jest to że 5M ma moduł postscriptu a 5N ma kartę sieciową. Modele 5P i 6
>są mniejsze, nieco wolniejsze i droższe w eksploatacji.
>Ja sam jakiś czas temu wybierałem drukarkę i zdecydowałem się na model
>5, który później rozszerzyłem o postscript i kartę sieciową (teraz mam
>coś w stylu 5MN). Jestem w 100% z niej zadowolony.

Jaki jest koszt eksploatacji takiej drukarki?

I jeszcze jedno pytanie dotyczące drukarek laserowych.

Właśnie czytam, że drukarki laserowe wydzielają substancje trujące
(rakotwórcze), takie jak benzen, styren czy ozon.
Z tego powodu często osoby mające styczność z drukarkami laserowymi
lub kserokopiarkami cierpią na alergię.
Ozon - działa drażniąco na błonę śluzową dróg oddechowych i spojówek
gałek ocznych. Do powstawania ozonu przyczyniają się spaliny
samochodowe, emisje przemysłowe, a w pomieszczeniach zamkniętych
kserokopiarki oraz drukarki laserowe. Ozon jest odpowiedzialny za tzw
"stres tlenowy" czyli stan podwyższonego stężenia wolnych rodników
tlenowych odpowiedzialnych za zniszczenie ważnych dla funkcjonowania
ustroju komórek i struktur.
Niektóre drukarki wydzielają ozon, większe mają filtry!
W produkowanych obecnie drukarkach ujemne ładunki elektryczne są
zwykle przenoszone bezpośrednio przez specjalne szczotki ładujące (a
nie drut ładujący). Dopiero po naładowaniu na bęben drukujący
nanoszony jest obraz danej strony.

No i sam już nie wiem co o tym myśleć, czy się obawiać użytkowania
takiej drukarki w domu (mając kłopoty ze zdrowiem)??

Pozdrawiam

Dexter