Re: co to jest Frame Buffer i czy GF6100 to slabizna?

Autor: road666 <road666_at_poczta.fm>
Data: Wed 12 Jul 2006 - 11:07:24 MET DST

Hello aro,

> Czy ktos moze mi dac odpowiedz na dwa zagadnienia :
>
> 1. Co to jest Frame Buffer w ustawieniach biosu i za co to odpowiada?
> W instrukcji nic nie napisali.

"Frame Buffer" to w tym przypadku chyba troche nie fortunne okreslenie...
ale chodzi o to, iz ustawiasz ile pamieci przydzielic tylko karcie graficznej,
im wiecej przydzielisz tym wiecej karta moze zaalokowac - nie oznacza to
wiekszej wydajnosci, gdyz pamiec ta jest uzywana np. na przechowywanie tekstur,
a co za tym idzie moze tylko pomoc w wizualizacji.
Samo okreslenie "frame buffer" oznacza bufor ramki, czyli pojedynczej "klatki"
obrazu.

> 2. Czy mozna zintegrowanego GF6100 jakos przyspieszyc? Czy moze jest
> on z natury cienki jak dupa węża?

Jest taki z natury ;) Nie da sie (chyba) nic zrobic. Sam takiego posiadam,
i moge go wydajnosciowo porownac z moim starym Radeonem 9100, tylko GF6100
ma wiecej "nowinek" obslugiwanych sprzetowo i dlatego na Radeonie 9100 juz
by nowe gry nie odpalily :)