Podczas operacji stronicowania wykryto błąd urządzenia \Device\Harddisk1\D

Autor: pwk <pwknieistnieje_at_wp.pl>
Data: Mon 10 Jul 2006 - 20:22:17 MET DST

W pracy korzystam z dość leciwego sprzętu.
Aby móc archiwizować dane na zewnętrznym HDD musiałem dokupić kontroler
USB 2.0 hi speed na PCI (model TRUST HU-3150), bo płyta (ECS K7VZA) ma
tylko porty USB 1.1
Po zamontowaniu (jakieś 4 mies temu) trzeba było jeszcze zainstalować
sterowniki ze stronki producenta.

Wszystko działało doskonale. Żadnych problemów. Transfery szybkie.

Pewnego dnia okazało się, ze po podłączeniu palca USB przez chwile widać
katalogi, ale po uruchomieniu np programu z palca lub rozpoczęciu
kopiowania, USB Flash się wiesza: nie można kliknąć żadnych katalogów, a
po chwili dostaję informację, że katalog nie jest już dostępny i otwarte
okienko jest puste. Wyjecie i ponowne włożenie palca daje ten sam efekt:
przez chwile można coś poprzeglądać, ale po chwili koniec. To samo na
różnych palcach.
Cos tam pogooglałem, poszukałem i nic mądrego nie znalazłem, ale
wyłączyłem opcję w menadżerze urządzeń zezwalającą na wyłączanie energii
urządzeniom podpiętym do tego kontrolera. To uleczyło problem.

Niestety teraz wyszedł na jaw jeszcze inny: w momencie kolejnej
archiwizacji okazało się, że ten kontroler rozwija teraz prędkości jak
USB 1.1 a to totalna katastrofa. Archiwizacja trwa 4 godz! :(

Próbowałem reinstalacji sterownika producenta, reinstalacji sterowników
do płyty od VIA, ale nic to nie daje.

Czy ktoś się z czymś takim zetknął? Sprzęt wcześniej działał dobrze.
Właściwie nic nie instaluję poza poprawkami, nie mam żadnych szkodników.

W logach systemu w trakcie odczytywania lub zapisywania do urządzeń
podłączonych do tego kontrolera pojawiają się wpisy podobne do tego:
"Podczas operacji stronicowania wykryto błąd urządzenia
Device\Harddisk1\D" czasami zamiast Harddisk1 jest cdrom1 jeśli akurat
próbuje skorzystać z zewnętrznej nagrywarki.

Czy to awaria sprzętu?

Pozdrawiam Wszystkich