Re: pobór prądu - rachunek

Autor: Piotrek <lhiphop_at_poczta.onet.pl>
Data: Mon 10 Jul 2006 - 18:48:56 MET DST

Użytkownik "Leszek K." <leszek60.wytnij@neostrada.pl> napisał w wiadomości
news:e8tsbe$dif$3@atlantis.news.tpi.pl...

> Nie 750 W tylko 750 Wh, czyli 0,75 kWh

tzn. to wszystko prawda, aczkolwiek napisanie że coś ma moc 200W (jak
zasilacz w kompie) to nie znaczy że stale pobiera taką właśnie moc (nawet
przy włączeniu).
w tym przypadku oznacza maksymalną moc jaką może dany element z siebie oddać
(ważne przy bilansie elementów w kompie, które pobierają prąd).
W silnikach moc oznacza np. nie moc elektryczną jaką pobiera silnik, ale moc
na wale, jaką z siebie może oddać...
Szczególne znaczenie ma to np. w klimatyzatorach, gdzie moc elektryczna
pobierana przez urządzenie jest ok 2x mniejsza niż moc chłodnicza i to
właśnie parametr "moc chłodnicza" jest parametrem klimatyzatora....

Piotrek