Re: Karta interface'u SATA a RAID

Autor: PAndy <pandrw_cutthis__at_poczta.onet.pl>
Data: Mon 10 Jul 2006 - 15:49:45 MET DST

"Leszek K." <leszek60.wytnij@neostrada.pl> wrote in message
news:e8t94n$1ie$1@atlantis.news.tpi.pl...

> Coś moja praktyka nie zgadza się z twoją teorią. Mam dwa raidy0. Jeden
> na karcie pci promisa - ATA Baracudy 160, drugi na sata NF4 Samsungi
> 250. Różnice szybkości są, ale mniej więcej takie same jak na
> pojedynczych dyskach (te barakudy parę lat już mają - technologia
> poszła do przodu). Do zatkania PCI mocno daleka droga. Z tego co
> pamiętam to ponad 700MB/s wyciąga.

Policzmy zatem...
Zegar 33,33MHz, szerokosc 32 bity (dodam ze halfduplex i adres
multipleksowany z danymi) - wychodzi teoretyczny transfer na poziomie
133MB/s.
I to przy zalozeniu ze: transfer odbywa sie w sposob optymalny... w
praktyce 133MB mozna wyciagnac w krotkich okresach czasu, sredni
transfer oscylowac moze ok 70 - 80MB/s maks - tyle powinno sie wyciagnac
z nowego, szybkiego dysku o szybkim transferze wewnetrznym... - jeden
naped, mniejszy halas, mniej klopotow z cieplem i zasilaniem.
A teraz na szynie PCI jest zazwyczaj:
karta dzwiekowa, karta tunera TV, karta sieciowa...zaczyna sie robic
ciasno na magistrali...