Gf 6600 zwalnia na długiej prostej

Autor: BrunoN <brunon99_at_REMOVE.o2.pl>
Data: Sun 09 Jul 2006 - 22:55:49 MET DST

Witam,

użytkując mojego świeżo nabytego Gigabyte Gf6600 z pasywnym chłodzeniem
napotkałem dziwny problem. Testowo podkręcony (rdzeń z 400 na 450Mhz
oraz pamięć z 500 na 600Mhz), po dłuższej sesji rypania w coś względnie
trójwymiarowo rozpasanego zostawia czasem w logach "Silent
Running: HW clock slowdown due to temperature".

Chcąc zreplikować sytuację i sprawdzić, kiedy to robi się karcie tak
nieznośnie gorąco sciągnąłem znane ze skuteczności w podgrzewaniu
atmosfery demo rthdribl (jak ktoś nie zna, to polecam,
http://www.daionet.gr.jp/~masa/rthdribl/ - zimy ostatnio mroźne).
Uruchomiłem rzeczoną aplikację i obserwowałem w Riva Tunerze, jak
temperatura dobija do 100 stopni, ogłupiałe GPU renderuje rzeczy w
kierunku prostopadłym do oczekiwanego, a karta ani myśli zwalniać.

Za to wyżej wspomniany Riva Tuner pokazał dwukrotny (krótki bo krótki, z
10 sekund, ale zawsze) spadek taktowania GPU do fabrycznej wartości w
ciągu pięciu minut jeżdzenia w Xpand Rally (jeżdzenia było więcej, ale
akurat w Riva Tunerze widziałem tylko ostatnie parę minut). Przy
temperaturze rdzenia nieco powyżej 80 stopni i perfekcyjnie normalnym
wyświetlaniu grafiki beż żadnych anomalii (te jak zauważyłem pojawiają
się powyżej 95 stopni). Co to za cuda?

Spotkał ktoś coś takiego? Sterowniki to Forceware 91.31.

--
BrunoN
Posiadacz Gigabyte gf 6600 - karty ze sprzętowym wsparciem HDR, WMV-HD,