Re: Laptop do 3600 zl

Autor: Populares <noczelny_at_gazeta.pl>
Data: Sat 08 Jul 2006 - 13:52:32 MET DST

Grzegorz wrote:

> Drodzy Grupowicze potrzebuje w przeciągu 3 tygodni kupic sprzecik w postaci
> Laptopa, ktory słuzyl mi bedzie glownie do pracy (internet, czasami lekka
> grafika w photoshop).
> Kompiuterek musi miec WiFi, TV-Out i 512RAM, reszta to juz kwestia
> przypadku.Cena do 3600 brutto (z podatkiem).
> Generalnie pytam o doswiadczenia zwiazane z okreslona marka (model mile
> widziany), która mozecie swobodnie polecic.

Od kilku tygodni mam IBM/Lenovo ThinkPad R51e. Kosztował minimalnie
ponad 3 tys. Zacznijmy od zalet: 512 DDR2, przyjemna matryca, cicha
praca (jeżeli nie ma płyty w napędzie), port LPT (!), niezła ergonomia,
Win XP PL Professional, DVD-RW. W sumie poza LPT i Professional to
standard w dzisiejszych czasach. Dodatkowe oprogramowanie dodawane przez
Lenovo to m.in. narzędzia do wypalania CD/DVD i zarządzania laptopem. Co
jest ważne, to przyzwoity czas jazdy na akumulatorze - intesywnie
surfując po Internecie przez WiFi spokojnie wyciąga mi ponad 3 godziny.
Druga ważna sprawa, to że laptop nie nagrzewa się, co jest zmorą wielu
dzisiejszych konstrukcji, które przy dłuższej pracy rozpalają się do
czerwoności. Nawet przy obecnych upałach i długotrwałej intensywnej
pracy nie ma z tym najmniejszego problemu.

Wady. Ma drobną usterkę polegającą na tym, że przy nagrywaniu dźwięku z
mikofonu, oprócz głosu/dziwięków nagrywa się jeszcze w tle
charakterystyczne buczenie - przydźwięk sieci 50 Hz. Dzieje się tak
tylko gdy komputer jest zasilany z gdniazdka sieciowego bez uziemienia.
Nie występuje, gdy laptop pracuje na bateriach lub jest zasilany z
gniazdka z uziemieniem. Serwis stwierdził, że zna ten problem i może go
usunąć w ciągu 5 dni. Ale na razie nie mam wolnych 5 dni, które mógłbym
sobie spędzić bez laptopa, więc drobny kłopot.

Zupełnie nie przeszkadza mi to, że nie ma czytników kart itp. pierdółek,
bo to w razie potrzeby można bardzo łatwo i tanio dodać. Znacznie
bardziej zależało mi na LPT, którego nie sposób chyba dodać do kompa,
który nie ma tego fabrycznie.

Ciekawostką jest wbudowana lampka do podświetlania klawiatury w razie
potrzeby pracy w ciemnościach (np. w nocy w samolocie).