Kłopot z SEAGATE 250GB i ASUS P5LD2

Autor: Tomek <flakizolejem_at_wp.pl>
Data: Sat 08 Jul 2006 - 11:50:05 MET DST

Witam Szanownych Grupowiczów

Wątek poruszyłem już na grupie ms-news.pl.windowsxp.sprzęt
więc może to wszystko jeszcze raz przedstawię co już zrobiłem
może ktosik pomoże?

Temat wygląda następująco w kompie zostało zmienione prawie wszystko (płyta,
proce itp.) prócz hdd 250gb sata,
są na dysku 3 partycje 2 z nich obładowane danymi, użytkowane to wszystko
było na poprzedniej konfiguracji,
pierwsza partycja to systemowa, więc próbuję zainstalować XP prof SP2 a tu
niespodzianka (nie pierwszy raz),
podczas instalacji na początku - kiedy ma dojść do wykrycia HDD wyskakuje
komunikat "Pojawił się problem
i system windows został zamknięty aby zapobiec uszkodzeniu komputera itd..
***STOP: 0x0000007B...itd...",
i oczywiście nie mogę zainstalować systemu.
Dodam że miałem już podobny problem wymieniałem też kiedyś płytę przy tym
samym hdd i dopiero po usunięciu wszystkich partycji z tego dysku
ruszyła poprawnie instalacja XP - podejrzewam, że i w tym przypadku by to
pomogło gdybym dysk szczyścił zupełnie, ale nie mogę gdyż mam na
nim dużą ilość danych których nie mam gdzie skopiować.
Pomyślałem - wykasuję może pierwszą partycję systemową jakimś narzędziem,
ale i wykasowanie tej pierwszej partycji nie pomogło
nadal to samo.
Poradzcie czy jest na to jakiś patent - co czynić?

Dodam, że w biosie oczywiście dysk jest rozpoznawany prawidłowo a partycje
są w ntfs pierwsza systemowa (tzn. już jej nie ma miała 20gb,
więc pozostało po niej puste miejsce, kolejne dwie po 100kilka gb wszystkie
NTFS)

----
Wyzerowałem MBR i nic to samo, więc podpiąłem inny dysk na sata i też to
samo,
podejrzewam że może to coś z kontrolerem na płycie,
znalazłem trochę w necie o kłopotach z instalacją na sata przy tej płycie,
podaje mu sterki dołączone do płyty (make disc driver sata) z dyskietki
podczas instalacji xp (F6 na początku), różne kombinacje ustawień w biosie i
dalej to samo sprawdzałem to na dyskach seagate sata,
może trzeba by spróbować dysk innego producenta?
Już sam nie wiem - świruję!?