Re: Czy dla płyty Socket-A (AMD) jest nadzieja na Cool & Quiet?

Autor: Michal Bien <mbien_at_uw.edu.pl>
Data: Thu 06 Jul 2006 - 16:15:28 MET DST

Radosław Sokół <Radoslaw.Sokol@polsl.pl> wrote:

> Ale rewelacyjne procesory.

            Ale nie za ta cene. Mobilne bartony kosztuja na Allegro po 450-560
zl. Od dawna przymierzalem sie do przesiadki na mobilnego bartona z Thbreda
1700+ ze slynnych serii, ale chyba nic juz z tego nie bedzie.
Musialbym upasc na glowe zeby zaplacic taka cene. Za mniejsze pieniadze
da sie kupic boxowego durona AM2 + pyte do niego. Rozwiazanie wydajniejsze,
nowoczesniejsze, z perspektywa rozwoju i zmiany na dwurdzeniowke w razie
potrzeby, z gwarancja i faktura oraz posiadajace C&Q i bardziej
energooszczedne przy normalnej pracy niz Barton. Wszystko przemawia za K8,
tak wiec nie wiem na co licza ludzie oferujacy uzywane mobilne bartony za
takie pieniadze. Tylko nie mow mi o popycie/podazy, bo przy takiej cenie
popyt jest bliski zeru.

> Wczoraj zainstalowałem RMClock
> na swoim notebooku i się okazało, że o ile Fujitsu zało-
> żyło w moim modelu tylko pracę na 1400 MHz @ 1.3 V i
> 2000 MHz @ 1.65 V, to PowerNow! pozwala na regulację
> od 400 MHz @ 1.1 V do 2000 MHz @ 1.45 V (mam widać
> wersję procesora o mniejszych napięciach).

            Ja tam teraz jade na 1 GHz @1,2V na zwyklym THbredzie, mimo ze plyta
najmniejsze napiecie jakie pozwala ustawic w setupie to 1,4V.

> Generalnie w ogóle polecam wszystkim program RMClock --
> jest za darmo, coś daje nawet procesorom niemobilnym
> niektórym,

            A co daje niemobilnym K7? Bo jakos nie zauwazylem NIC.

--
Pozdrawiam, Michal Bien
mailto:mbien@mail.uw.edu.pl