Re: Creative Labs - Sound Blaster X-Fi XtremeMusic

Autor: Tomasz Sz <tomek_sz-TO-MUSISZ-SOBIE-WYCIAC-_at_interia.TO-TEZ.pl>
Data: Wed 05 Jul 2006 - 22:17:27 MET DST

Pszemol napisał:

> Jakie są Wasze prywatne opinie na temat tej karty audio ?

Zastrzegam na wstępie, że tak jak prosiłeś, jest to moja prywatna opinia
i oczywiście nikt nie ma obowiązku się z nią zgadzać :-)
Posiadam tą kartę w wersji Platinum (panel przedni + pilot). Przesiadłem
się z jednego z pierwszych modeli Live! jakie ukazały się na rynku.
Podlączałem ją do komputera z ogromnym zniecierpliwieniem i ciekawością.
Pierwszy raz odpaliłem ją na dość starawym, ale niezłym zestawie
głośników Creative 4.1 (modelu już nie pamiętam) i byłem zachwycony.
Jednak kiedy później podłączyłem do niej porządne słuchawki po prostu
szczęka mi opadła. Brzmi to może nieco kolokwialnie, ale chyba najlepiej
oddaje to, jak się wtedy czułem :-) Siedziałem ze słuchawkami na uszach
dobre 4-5h wertując chyba wszystkie gatunki muzyki i gry jakie posiadam
i byłem wniebowzięty :-)
Karta posiada trzy tryby pracy: Audio Creation, Game i Entertainment
Mode. Dwa pierwsze sprawdzają się rewelacyjnie, w pierwszym słucham
muzyki, w drugim gram. Trzeciego trybu nie przetestowałem zbyt dobrze,
bo filmy oglądam na TV + DVD-DivX-Player.
Jeśli chodzi o sterowniki pod WinXP to nie ma z nimi najmniejszych
problemów. Są bardzo bogato wyposażone, mnóstwo opcji i parametrów do
spersonalizowania, no i funkcja "24-bit Crystalizer", która jak dla mnie
działa naprawdę świetnie, chociaż czytałem o niej różne opinie.
Podsumowując, kartę szczerze polecam, jest bardzo, bardzo dobra, pod
warunkiem, że podłączysz ją pod dobrej klasy sprzęt grający (nie żadne
pseudo kina domowe za 1tys) i/lub dobrej klasy słuchawki (np. jakieś
Sennheiser'y ze średniej półki cenowej). Natomiast jeżeli myślisz do
niej o typowych głośnikach to zastanów się nad serią GigaWorks ProGamer.
Słyszałem tą kartę na tych głośnikach (G500) w salonie komputerowym i po
prostu zwala z nóg ;-)
No to miłego słuchania :-)

--
Pozdrawiam