Re: Czy dla płyty Socket-A (AMD) jest nadzieja na Cool & Quiet?

Autor: JaromirD <rydberg_at_q2.pl>
Data: Wed 05 Jul 2006 - 16:53:23 MET DST

Marcin Narzynski wrote:

> Witam,
>
> Mam starego dobrego Athlona XP 2000+ na płycie Socket-A. Ogólnie jest ok,
> żałuję tylko jednego - brak Cool & Quiet. Męczy mnie, gdy komputer
> pracujÄ…cy po 12 godzin dziennie marnuje nadmiar energii niepotrzebnie
> pracując na maksymalnej częstotliwości. Czy dla Socket A jest szansa na
> Cool & Quiet?

C&Q nie ma i nie będzie na Socket A ale są programy, które wyłączają
częściowo procesor. Pod Linuksa jest athcool. Dla płyt opartych na Via
KT133/133A i KX133 jest VCool. Możesz poczytać sobie:
http://seqvax.caltech.edu/saving_power.html
http://www.tldp.org/HOWTO/Athlon-Powersaving-HOWTO/
To drugie to dla Linuksa ale będziesz wiedział przynajmniej czego szukać.
Dodatkową korzyścią ze stosowania takich programów jest... cisza - o ile ma
się na procesorze wentylator z automatyczną regulacją obrotów.

JaromirD

--
Odpowiadając zamień "q" na "o".