Re: Dysk sata2

Autor: pwk <pwknieistnieje_at_wp.pl>
Data: Wed 05 Jul 2006 - 13:04:47 MET DST

Jarek napisał(a):
> Jak wbudowany w płytę, no to niby płyta musi.
> No tak, użyłem skrótu myślowego Nie wiem czy kontroler na płycie ASUS
> P5LD2-VM obsługuje NCQ Na stronie producenta i w instrukcji nie ma
> nic na ten temat można to jakoś sprawdzić jakimś programem
> diagnostycznym?

No niby mozna np HD Tune, ale program ten podobnież podaje dane o
dyskach i np mojego WD2500YD określa jako NCQ a ja wiem, że go nie ma :(
Może podaje dane sczytane z kontrolera? Ale to już gdybologia. Pewnikiem
się coś znajdzie w googlu. Jak znajdziesz to się podziel :)

A tak bardziej poważnie: Jesli kontroler jest SATA II to MUSI mieć
obsługe NCQ, bo to wymóg specyfikacji. Za to nie jest to wymogiem dla
dysków... :(