Re: Jaki skaner dobry do grubych książek?

Autor: pwk <pwknieistnieje_at_wp.pl>
Data: Mon 03 Jul 2006 - 14:55:13 MET DST

Leszek K. napisał(a):
> Jak nie wymaga zasilacza to pewnie na led-ach.

Owszem. Technologia LiDE to CIS z kilkoma różnymi barwami światła

> To niestety przy
> skanowaniu książki będzie musiał kartki wyrywać bo to głębi ostrości ni
> ma. Musi wszystko gładziutko na szybie leżeć, a przy książce to ciężko.

No nie do końca. Jesli odstaje tak do 0,5 cm to jest OK. Ale oczywiście
CCD z lustrami i silnym swiatłem jest tu dużo lepszy. Mnie do skanowania
dużej ilosci materiałów starczył opisywany Canon.
Nie oszukujmy się też: I na CCD i na CIS trzeba troche tę książkę
docisnąć jesli odstaje grzbiet, bo bedzie trudno odczytać tekst w tym
miejscu.
Przerabiałem oba rodzaje skanerów i w obu ta sprawa jest dość podobna.
Jednak wolę CIS. Bardzo małe i mało pradu ciągną. Daja się też ustawić
pionowo. Choc oczywiście do skanowania książek się wtedy nie nadadzą :)