Re: dysk będzie cięższy lżejszy ?

Autor: Speedy <speedy_at_va.pl>
Data: Sun 02 Jul 2006 - 23:45:36 MET DST

Hej

"Kobiety ... tylko gorące, piwo tylko zimne" <ma to w dupie> wrote in
message news:b694c$44a59af9$57cf57e4$8294@news.chello.pl...

> z pełną swiadomością zdane :)

> ano tak :)
>
> ciekawi mnie to że przybywa na owym dysku ok 200 GB róznych danych
> np ok 300 płyt CD audio , dajmy to za przykład :)
>
> dysk HDD zapisuje dane na zasadzie magnetycznej , róznica potencjałów
> więc jeszcze raz się zapytam będzie ważył mnie , więcej lub tak samo
>
> nie znam odpowiedzi , pytam

No jak sądzę masa dysku po wgraniu danych się nie zmieni.
Dysk faktycznie rejestruje dane na zasadzie magnetycznej. Tzn. pewne jego
obszary namagnesowuje się w odpowiedni sposób, jedne wiecej drugie mniej
itd. ( w uproszczeniu). Są one z materiału ferromagnetycznego. W
ferromagnetyku (znowuż mówiąc w uproszczeniu) są takie mikrostruktury, tzw.
domeny magnetyczne, o dwubiegunowej budowie. Namagnesowanie jakiegoś obszaru
polega na tym że pod wpływem zewnętrznego pola magnet. wszystkie domeny w
tym obszarze ustawiają się równolegle, a rozmagnesowanie - że układają się
chaotycznie. I tyle - czemu by się od tego masa miala zmieniać?