Gigabyte GA7VRXP i Radeon 9600 AGP 8x - dlaczego nie dziala?

Autor: Marcin <mwlodarc_at_WYTNIJ.gazeta.pl>
Data: Sat 01 Jul 2006 - 16:48:48 MET DST

Witam,
Kupilem na allegro karte Radeon 9600 na AGP 8x. Po wlozeniu jej do moejgo
komputera (plyta GA7VRXP z AGP 2.0 4x) karta nie dziala.
Sa dwie mozliwosci:
1) Karta jest popsuta (sprzedawca twierdzi, ze testowal)
2) Karta nie chce dzialac z AGP 4x (chyba bardziej prawdopodobne)
O ile punktu 1) nie da sie zdalnie zdiagnozowac, to zastanawia mnie problem
kompatybilnosci kart graficznych.
Po wlozeniu tego radeona bylo zupelnie ciemno, karta nie zglaszala sie nawet
po starcie. Resetowalem BIOS, grzebalem w jego ustawieniach, ale nic nie pomoglo.
Zauwazylem, ze w BIOSie moge ustawic AGP na 1x, 2x i 4x (nic nie pomoglo).
Mozna tez zmieniac napiecie AGP (1.5, 1.6, 1.7 i 1.9 V), ale tutaj oczywiscie
nic nie ruszalem. Gdyby bylo napiecie 0,8V, to bym sprobowal, ale niestety.
Czy to znaczy, ze ta karta nie pojdzie z moja plyta glowna?
Jak sprawdzic, ktora karta pojdzie w trybie 4x?
Wiem, ze sa dwa standardy AGP: 2.0 i 3.0 - ten drugi ma nizsze napiecie - moze
tu jest pies pogrzebany?
Pozdrawiam,
Marcin