Re: Jak d�ugo mo�na bez szkody dla komputera?

Autor: JaromirD <rydberg_at_q2.pl>
Data: Sat 01 Jul 2006 - 14:00:18 MET DST

Vituniu wrote:

> ci±g³ej -
>
> Wydaje mi sie, ze to jest marketingowo-reklamowo-belkotliwa interpretacja
> znacznie prostszego faktu. I po przetlumaczeniu na ludzki jezyk brzmi:
>
> "Nasze tanie dyski IDE sa przewidziane na tyle a tyle godzin bezawaryjnej
> pracy, wiec uzywajcie ich po 8 godzin dziennie, to zanim padna zdazycie
> zmienic komputer i nie bedziecie zawracac nam glowy reklamacjami.
> Ale mamy tez drogie dyski SCSI do ktorych wpakowalismy lepsze
> lozyska/silniczek/inne dyngsy drozsze o 40 centow na sztuce i dla tych
> [...]

Cyniczny byłeś ale niestety nie masz racji. Producenci oprócz tzw. MTBF
czyli średniego czasu między awariami, używają również, choć o wiele
rzadziej podajÄ… publicznie, zalecany czas pracy dysku w miesiÄ…cu (coÅ› jak
zalecana ilość wydrukowanych stron w drukarce - czyli po prostu miesięczne
obciążenie urządzenia). Jaki on jest możesz przeczytać tutaj:
http://www.pcworld.pl/artykuly/39170.html

JaromirD

--
Odpowiadając zamień "q" na "o".