Re: Odcinanie terminatora z kabla SCSI

Autor: JoteR <joter_at_pf.pl>
Data: Fri 30 Jun 2006 - 01:39:25 MET DST

"Paweł Kwiatkowski" napisał:

> Potrzebuję wewnętrzną taśmę SCSI 68x LVD, ale _bez_
> terminatora. Mam problemy z dostaniem takowego i jeden ze sprzedawców
> poradził mi zakup zaterminowanego i odcięcie terminatora.
>
> Co sądzicie o takim pomyśle?

Można, ale z doświadczenia: średni pomysł. Oznacza w razie potrzeby wypięcia
z łańcucha zaterminowanego dysku (np. awaria) konieczność wyciągnięcia i
zaterminowania następnego delikwenta, czyli najczęściej rozmontowanie pół
komputera, bo te cholerne zworki są zazwyczaj w miejscu najbardziej
niedostępnym. Tym bardziej, że różne urządzenia mają swoje kaprysy, jedno
chce mieć zasilanie terminacji from bus, inny from drive, a terminator na
kablu rozwiązuje te problemy raz na zawsze.

JoteR