Re: do uzytkowników nagrywarek benq

Autor: Michal Bien <mbien_at_uw.edu.pl>
Data: Thu 29 Jun 2006 - 15:56:47 MET DST
Message-ID: <Xns97F1A237360FDmbien@127.0.0.1>
Content-Type: text/plain; charset=ISO-8859-2

Paweł Muszyński <pmuch.NOSPAM@bolinko.wytnijto.org> wrote:

> Nic nie wpisuj - po prostu wyslij kartę + dowód zakupu, nawet, jesli
> karta jest pusta.

            Co jest o tyle ryzykowne, ze serwis spokojnie moze uchylic sie od
odpowiedzialnosci na podstawie pkt 8 umowy gwarancyjnej. Zreszta gwarancja
BenQa na Polske jest tak fatalna (zasluga ITUS albo PL mentalnosci "jak to
drugiego oszukac") ze w razie problemow w ciemno korzystam z ochrony
ustawowej: postanowienia gwarancji w kilku miejscach sa dla konumenta
razaco niekorzystne w stosunku do ochrony ustawowej i na dobra sprawe
powinin zajac sie tym UOKiK jako naruszeniem zbiorowych interesow
konsumentow - ot chocby wylaczenie odpowiedzialnosci gwaranta w przypadku
odsprzedazy towaru konsumpcyjnego (pkt 12), arcyciekawy pkt 14, mozliwosc
wymigania sie od praktycznie wszystkiego na podstawie pkt 17 (wiekszosc
sprzedawanych nagrywarek to OEMy wiec trudno mowic tu o fabrycznym
opakowaniu) czy pomysl by w razie wymiany urzadzenia na nowe _LUB
NAPRAWIANE_ nie przedluzal sie okres ochrony gwarancyjnej, lecz biegl
wylacznie do konca pierwotnej - pkt 21 umowy gwarancyjnej BENQ. Juz w tym
punkcie 2 razy usiluje sie oszukac konsumenta: w trybie ustawowym przy
wymianie raz ze automatycznie przedluzeniu ulega okres odpowiedzialnosci
o kolejne 2 lata (art. 10 ust. 1), dwa ze w przypadku wymiany mozliwe jest
jej dokonanie wylacznie na produkt _NOWY_ (art. 8 ust 1) - dbam o swoje
napedy, specjalnie uzywam nagrywarki tylko do nagrywania i to rzadko, wiec
nie chce dostac w razie wymiany urzadzienia w ktorym wyminiono tylko
element kory padl, ale ktore poprzedni uzytkownik zajezdzal niemilosiernie
i ma np: mocno zuzyty laser, jest mocno zuzyte mechanicznie itp.
O tym, ze wbrew postanowieniu art. 13 ust. 4 uoswsk gwarancja BENQ nawet
nie zajaknela sie ze "że gwarancja na sprzedany towar konsumpcyjny nie
wyłącza, nie ogranicza ani nie zawiesza uprawnień kupującego wynikających z
niezgodności towaru z umową." nawet nie wspomne.

Tak wiec jeszcze raz: ktos ma problemy ze sprzetem BenQa - sugeruje
korzystac z ochorny ustawowej i niech juz sprzedawca martwi sie o reszte,
bo "gwarnacja" Benq w PL rezlizowana przez przedsiebiorce z Zabrza to po
prostu pole minowe: na jej podstawie moga (choc nie musza) zachowywac sie
jak szatniarz W "Misiu".

-- 
Pozdrawiam, Michal Bien 
mailto:mbien@mail.uw.edu.pl
#GG: 351722 #ICQ: 101413938 
JID: mbien@jabberpl.org
Received on Thu Jun 29 16:00:14 2006

To archiwum zostało wygenerowane przez hypermail 2.1.8 : Thu 29 Jun 2006 - 16:51:19 MET DST