Re: Jeszcze o DVD RAM?

Autor: Atlantis <marekw1986NOSPAM_at_wp.pl>
Data: Wed 28 Jun 2006 - 14:51:06 MET DST

Jacek23 napisał(a):

> Jeszcze o DVD RAM, jak z odpornoscia na zarysowania tych plyt?
> np. zwykle cd porysowane troche da sie w wiekszosci przypadkow przeczytac,
> natomiast jak z plytami DVD RAM?
> Odporniejsze na zarysowanie, mimo zarysowania czy przeczyta?
> Pozdrawiam

A więc tak: Przynajmniej Verbatim saje swoim płytom DVD-RAM dodatkową
warstwę ochronną przed zarysowaniami, nawet się to sprawdza,
przynajmniej w przypadku CD-RW z którą miałem do czynienia. ;)
Myślę, że małe ryski nie będą przeszkadzały. Mimo wszystko ja jestem
nieco paranoidalny jeśli o to chodzi i bardzo uważam, żeby płytki nie
zarysować. Przy częstym przenoszeniu dobrze sprawuje się obudowa typu
DVD - to znaczy duża, w niej powierzchnia płyty nie styka się z
plastikiem. :)

Zresztą uważam, że wszystkie płyty powinny być zamykane na stałe w
kasetkach, jak dyskietki czy MO - świetne zabezpieczenie przed
ignorantami trzymającymi płyty na biurku bez żadnego pudełka, walające
się jedna na drugiej po całym pokoju, a potem biorący je w ten sposób,
że na spodzie pozostają odciski palców. ;P

# /George Orwell - Rok 1984/