Re: pomysly na obnizenie tempetarury laptopa

Autor: SRB <sasasafa_at_wp.pl>
Data: Wed 28 Jun 2006 - 13:57:38 MET DST

lenny@people.pl napisał(a):
> witam!
> mam pare pytan odnosnie nadmiernie (w te upalne dni) grzejacego sie
> laptopa.
> 1. sa jakies sposoby softwarowego obnizenia temperatury procka/grafiki,
> np obnizyc temperature kosztem wydajnosci (w momencie jak pracuje tylko
> w internecie/wordzie), albo wylaczyc jakies uslugi w xp...
> 2.czy mozna kupic jakies zestawy chlodzace do laptopow? mysle tu o
> cichszysz wydajniejszych wentylatorach tak jak to ma miejsce w
> desktopach.
>
> laptop to fujitsu-simens 1,7centrino+radek128mb+swerzy xpek

> [...]

Ja mam ASUSA na AMD 2.8Ghz i ma możliwość zmiany taktowania podczas pracy. W
centrino też to powinno być, jak by nie było BARDZO bym się zdziwił.
Windows XP to obsługuje bez dodatkowych programików. Wejdź do zakładki z
wygaszaczem ekranu, a potem na "zasilanie". Tam masz opcje zasilania.
Wybierz schemat Laptop lub na upartego Maksimum baterii. WĂłwczas mnoĹźnik
procka powinien w stanie IDLE obniżyć się do minimum. U mnie spada do
3x133MHz, czyli jakiś 400MHz. Do grzebania w ustawieniach mnożnika i
napięcia na procu dobry jest CrystalCPUID, ale w tedy ustaw na desktopa w
schemacie zasilania,bo oba będą w mnożnikach mieszać.

Pozdrawiam