Re: 64 bity ??

Autor: <marcin.pawelec_at_gmail.com>
Data: Tue 27 Jun 2006 - 15:02:51 MET DST

> A dlaczego zakładasz, że tak w przypadku AMD własnie jest?
>
> Czekam na wyjaśnienia MarlonaB, bo IMHO pisze nieprawdę.
> Procesory AMD są z tego co mi wiadomo w pełni 64-bitowe,
> bo od początku jako takie były projektowane.

Wg mnie, i tego, czego uczyłem sie x lat temu na temat architektury
x86 :) to...
- procesor jest 64 bitowy wtedy, gdy jego podstawowe rejestry są
64-bitowe,
{
A - 8 bit
AX - 16 bit
EAX - 32 bit
RAX - 64 bit
}
- szerokość szyny danych (przynajmniej wewnątrz architektury cpu)
jest 64-bitowa
- przestrzeń adresowa pamięci, przynajmniej teoretycznie, jest
64-bitowa

Zarówno nowe Intele, jak i nowe AMD spełniają te założenia, więc
są 64 bitowe, choć każdy producent realzuje to na swój sposób:)

Serdeczne pozdrowienia
Marcin Pawelec